Wikia

Er zijn verschillende onderzeeboten in de wereld van Subnautica, er zijn nu 3 soorten onderzeeboten in Subnautica.

SeamothEdit

De Seamoth is een onderzeeboot wie een kleine motor op de achterkant heeft. Zijn energie is navulbaar in de Moonpool (hierin kun je de seamoth in opslaan en laten opladen.) Ook in de Moonpool kun je een upgrade station maken waarmee je verschillende upgrades kunt maken voor de Seamoth als bijvoorbeeld torpedo's, hull strength, electrisch schild en zonne-energie oplader. Je kunt de seamoth ook in de Cyclops opslaan en dan wordt hij daar ook opgeladen. Ook is het mogelijk om de Seamoth te laten repareren door de Cyclops. (Dit is mogelijk vanaf de Silent Running Update.)

ExosuitEdit

De Exosuit is een mech die je kunt gebruiken voor diepere biomes, zoals bijvoorbeeld de InactiveLavaZone. Met een aantal upgrades die je kunt maken in de moonpool, kun je makkelijk in de diepste biome van de game. Wanneer je de Exosuit in de moonpool doet, wordt hij opgeladen en kun je makkelijk de upgrades aan de andere kant in de Exosuit doen. Ook is het mogelijk om de Exosuit in de Cyclops te doen, wanneer je een bepaalde upgrade hebt, kun je de Exosuit laten repareren door de Cyclops. (Dit is vanaf de Silent Running Update mogelijk.)

CyclopsEdit