FANDOM

Łopatnica to mały — chociaż większy niż inne jadalne ryby — pasywny gatunek fauny. Są bardzo pospolite i można je spotkać w wielu biomach. Łopatnice są bardzo łatwe do schwytania, co czyni je solidnym źródłem jedzenia.

WyglądEdytuj

Łopatnice mają płaskie, nieregularnie uformowane ciało. Mają dwie małe płetwy piersiowe i jedną długą płetwę grzbietową, która rozciąga się na ogon wystający z tyłu trójkątnej głowy. Za płetwami piersiowymi dwa wąsy rozciągają się w kierunku ogona, z którym łączą się w połowie drogi.

Charakterystyczną cechą łopatnicy jest jej pojedyncze, duże oko, które leży na trójkątnym ciele stworzenia. Źrenica dzieli się na dwie połówki.

Łopatnice mają szeroki, ale płaski otwór gębowy usiany małymi, szpiczastymi zębami. Górna "warga" jest podzielona na środku i narożnikach. Trzy szczeliny skrzelowe znajdują się między otworem gębowym a płetwami piersiowymi.

Ciało łopatnicy jest przeważnie koloru zielonkawego z jaskrawo ubarwionymi łuskami w tylnej części stworzenia. Pierścień czerwono-różowej skóry otacza oko. Płetwy i okolice wokół oka mają barwę łososiową i wraz z łuskami emitują w nocy bioluminescencyjną poświatę.

ZachowanieEdytuj

Łopatnice pływają w umiarkowanym tempie, czasami uciekając przed graczem, gdy się do nich zbliży. Zazwyczaj są zgrupowane razem, co czyni je bardzo powszechnymi w ich odpowiednich biomach. Łopatnice czasami lokują się bardzo blisko rafogrzbietów w grupach od 4 do 5.

Należy zauważyć, że Seamoth Seamoth może zostać uszkodzony, jeśli uderzy w łopatnicę.

GotowanieEdytuj

Poniżej wyświetlono 2 receptur(y), wykorzystujących ten przedmiot.

Wersja mobilna FANDOMu lubi psuć nasze receptury. Przepraszamy, ale nie mamy wpływu na to, czy możesz je rozczytać.

Fabrykator

ŁopatnicaArrow-rightFabrykatorArrow-rightUsmażona łopatnica

ŁopatnicaArrow-rightFabrykatorArrow-rightZasolona łopatnica

Wartość energetycznaEdytuj

Podany przedmiot nie istnieje. Sprawdź pisownię lub dodaj go do tabeli receptur.

Baza danychEdytuj

Spadefish

Średniej wielkości roślinożerca spotykany w głębszych wodach.

  1. Single Eye:
    Observed swimming near to the seabed from where it can keep its one eye on predators in the water above it.
  2. Mottled-green Coloration:
    Commonly encountered in plant-rich environments, the spadefish is well-adapted to hide amongst the vegetation.
  3. Behavior:
    Spadefish tend to move in loose shoals, and despite their low speed will take necessary measures to avoid confirmed predators.

Ocena: Jadalne

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Ich zapisy w banku danych, fizjologia i zachowanie sugerują, że Łopatnica jest raczej detrytusżercą niż roślinożercą – to umieszcza je w tej samej niszy ekologicznej, co Meduszczka i Duchomanta.