Subnautica Wiki
Advertisement

Krabowąż jest dużym, agresywnym gatunkiem fauny zamieszkującym tereny Jaskini Żelogrzybów. Przy spotkaniu atakuje gracza zadając mu 35 punktów obrażeń.

Wygląd[]

Krabowąż posiada długie, serpentynowe ciało z dwiema, prześwitującymi płetwami ciągnącymi się od karku do zakończenia ogona. Te płetwy falują podczas ruchu, emitując fioletową bioluminescencyjną poświatą. Górna część jego ciała jest jasnoróżowa z poziomymi czerwonawo-brązowymi paskami co kilkanaście centymetrów wzdłuż całej długości ciała, wraz z wieloma jasnofioletowymi wybrzuszeniami grzbietowymi, które zdają się być inną formą życia, żyjącą na grzbiecie krabowęża. Możliwe jest, że są to grzybnie Galaretogrzybów, rosnące na krabowężu, podobnie do tego jak pąkle żyją na Rafogrzbietach Lewiatańskich. Ich podbrzusze jest białe. Głowa krabowęża posiada dwie pary małych kłów w swojej małej, prostokątnej paszczy. Posiada również dwa większe, czarno zakończone szpony. Nie posiada widocznych oczu.

Zachowanie[]

Krabowąż czeka wewnątrz Galaretogrzyba, w pozycji pionowej, dopóki gracz nie podejdzie za blisko. W tym momencie wyłoni się i zaatakuje atakiem z zaskoczenia. Podczas bycia atakowanym przez krabowęża, gracz jest uwięziony w ten sam sposób, jak podczas ataku Żniwiarza Lewiatana. Czasami, po zakończeniu ataku, krabowąż powraca do grzyba; innymi razy opuści gracza i zacznie pływać wokół. O ile nie zostanie ponownie zaczepiony przez gracza, krabowąż powróci do galaretogrzyba i ponownie zacznie oczekiwać ofiary. Może również samemu opuścić grzyba w celu patrolowania pobliskiego terenu, lub w celu poszukiwania innego grzyba do przebywania w nim. Krabowąż zaatakuje Seamoth.png Seamotha małą ilością obrażeń, Kombinezon PRAWN.png Kombinezon PRAWN jeszcze mniejszą ilością, a Cyklop.png Cyklopa zignoruje. Można zaobserwować krabowęże jak wyglądają z galaretogrzybów jeżeli gracz zjawi się w jednym ze swoich pojazdów podwodnych. Nie zaatakują, ale zamiast tego wydadzą syczący odgłos przed powrotem do grzyba.

Krabowęże składają swoje jaja wewnątrz galaretogrzybów. Można otrzymać do nich dostęp tylko gdy krabowąż opuści grzyba.

Jeżeli mała ryba, taka jak łypacz lub źreniczak wpłynie do wejścia galaretogrzyba z krabowężem wewnątrz to drapieżnik zaatakuje i zabije rybę.

Gdy krabowęże poniosą obrażenia, zaczną trząść się. Jeżeli jest blisko galaretogrzyba to spróbuje schować się w nim.

Wartość energertyczna[]

Jajko:345 energii[]

KrabowążINFO.png

Ta forma życia wydaje się żyć w symbiozie z lokalną florą. Wszystkie napotkane gatunki znajdowały się w odległości 50 m od skupisk galaretogrzybów, a często w samych roślinach.

1. Szczęki. Krabowąż posiada dwie pary kłów oraz po jednym większym pazurze z każdej strony. Zanurza te pazury w swojej ofierze, unieruchamiając ją, podczas gdy wewnętrzna szczęka rozdziera jej ciało.

2. Symbioza z galaretogrzybami. Galaretogrzyby zapewniają idealne koczowisko, w którym czekają na ofiarę i chronią młode. Obecność krabowęży najwyraźniej odstrasza roślinożerców przed żerowaniem na samym galaretogrzybie, zapewniając tym samym ciągłość symbiozy.

3. Zachowanie. Krabowęże wykazują zachowania terytorialne, gdy są zagrożone, patrolując systemy jaskiń, w których zamieszkują.

Podsumowanie: unikać.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Krabowąż może ponownie wejść do swojego domowego grzyba z dodatkiem w środku.

*Krabowąż będzie pobierać swój punkt odrodzenia, aby „ukryć się”, jeśli zostanie odrodzony, nawet bez galaretogrzyba.

*Krabowąż może być oparty na prawdziwym robaku bobbit, robaku morskim, który jest także drapieżnikiem w zasadzce*

Advertisement