FANDOM

Spoiler Czytasz na własne ryzyko

Ten artykuł zawiera nieoznakowane spoilery, gracze nowi do świata gry będą raczej chcieli omijać lub być ostrożnym w stosunku do tego artykułu.

Rakieta ewakuacyjna Neptun to pojazd niezbędny do opuszczenia Planety 4546B. Składa się z pięciu części konstrukcyjnych; Platformy startowej, Wieży wyrzutni, Dopalaczy, Zapasu paliwa, oraz Kokpitu. Platformę startową  buduje się przy pomocy Przenośnej konsoli pojazdów, podczas kiedy pozostałe elementy są budowane na Platformie startowej.

Rakieta ewakuacyjna Neptun nie może być wystrzelona, jeśli wcześniej nie zostanie wyłączona Platforma egzekwowania kwarantanny.

OpisEdytuj

PlanyEdytuj

Gracz może znaleźć plany budowy Platformy startowej Neptuna wewnątrz kabiny kapitana na Aurorze. Drzwi do kabiny będą zablokowane, ale można uzyskać dostęp wpisując do zamka cyfrowego kod 2679. Dostęp do danych odblokuje plany elementów rakiety: Platformy startowej, Wieży startowej, Silników, Silników jonowych, i Kabiny pilota.

Platforma startowa Neptuna Edytuj

Platforma startowa Neptuna to bardzo duża pływająca barka z drabinkami na każdym boku. Pośrodku jest okrągłe wgłębienie, w którym zbudowana będzie rakieta. Po jednej stronie znajduje się terminal, umożliwiający budowę poszczególnych elementów rakiety a także pozwalający na zmianę nazwy oraz kolorów rakiety, kiedy już zostanie całkowicie zbudowana. Terminal korzysta z dronów fabrykacyjnych, podobnie jak Przenośna konsola pojazdów.

Wieża wyrzutni Neptuna Edytuj

Neptune Gantry

Wieża startowa jest drugim elementem Rakiety Neptun. Jest to niewielki metalowy filar z mostkiem (który będzie prowadził do wnętrza Rakiety Neptun) oraz windy przenoszącej gracza na szczyt wieży.

Dopalacze Neptun Edytuj

Neptune Stage 1

Pierwszy stopień Rakiety Neptun składa się z cylindrycznego kształtu połączonego z zaciskami startowymi. Ten element zawiera silniki sterujące i nie spełnia żadnej szczególnej funkcji poza przejściem na drugi etap.

Zapas paliwa Neptuna Edytuj

Neptune Stage 2

Drugi stopień rozbudowuje korpus rakiety i zawiera właz prowadzący do środka, gdzie gracz może znaleźć drabinę prowadzącą do kokpitu, a także szafki otaczające środkową kolumnę. W tej sekcji znajdują się również trzy dźwignie i wymagane jest ich pociągnięcie w celu uruchomienia. Mieści się tutaj także silnik.

Kokpit Neptuna Edytuj

Neptune Stage 3

Trzeci i ostatni stopień to główna kabina pilota Rakiety Neptun. Tutaj gracz ma dostęp do wyrzutni Kapsuły czasu, głównego komputera, systemów podtrzymania życia, i fotela dowódcy z którego można rozpocząć procedurę startową ucieczki z Planety 4546B.

Kiedy Rakieta ewakuacyjna Neptun zostanie ukończona, gracz może "pożegnać" się ze swoja zaprzyjaźnioną rybką, Przytulaskiem.[1]

Kapsułę czasu umieszcza się w slocie, gdzie można włożyć do niej rózne przedmioty, zdjęcia i wiadomości dla innych graczy. Kapsuła czasy będzie wystrzelona przy starcie rakiety.

Budowa Edytuj

Platforma startowa Neptuna

Wersja mobilna FANDOMu lubi psuć nasze receptury. Przepraszamy, ale nie mamy wpływu na to, czy możesz je rozczytać.

Ołów×4Chip komputerowySztabka tytanuArrow-rightPrzenośna konsola pojazdówArrow-rightPlatforma startowa Neptuna

Wieża wyrzutni Neptuna

SmarSztabka plastaliMiedziany przewódArrow-rightPlatforma startowa NeptunaArrow-rightWieża wyrzutni Neptuna

Dopalacze Neptuna

Ruda niklu×3Aerożel×2Zestaw elektrycznySztabka plastaliArrow-rightPlatforma startowa NeptunaArrow-rightDopalacze Neptuna

Zapas paliwa Neptuna

Kyanit×4Krystaliczna siarka×4Ogniwo jonowe×2Sztabka plastaliArrow-rightPlatforma startowa NeptunaArrow-rightZapas paliwa Neptuna

Kokpit Neptuna

Chip komputerowySzkło emaliowaneSztabka plastali54pxArrow-rightPlatforma startowa NeptunaArrow-rightKokpit Neptuna

Baza danych Edytuj

RocketEncy

Ten zestaw planów został opracowany w głównej siedzibie Alterra specjalnie po to, aby umozliwić odlot z planety 4546B i dotarcie do najbliższej bramy fazowej. Rakieta uwzględnia lokalną grawitację, dane astronomiczne i dostępne zasoby i jest pilotowana przez sztuczną inteligencję. Może być przystosowana do użycia dowolnego źródła energii - ale będzie jej wymagać bardzo dużo.

Skałda się z pięciu niezależnie budowanych elementów:

  • Platformy startowej: Pływająca platforma stanowi solidną podstawę do wystrzelenia rakiety
  • Wieża: Zapewnia wsparcie strukturalne
  • Człon 1: Silniki wstepne pozwalające osiągnąć prędkjośc ucieczki z atmoisfery
  • Człon 2: Silniki główne uruchamiane na orbicie
  • Człon 3: Kokpit

Właściwości:

  • Podtrzymanie życia dla jednej osoby
  • Krótkodystansowa komunikacja
  • Elastyczne zasilanie
  • Tarcza orbitalna
  • Pokładowa kapsuła czasu

Ostrzeżenie: Pokladowa SI nie pozwoli na start w warunkach zagrożenia.

Ostrzeżenie: Zastosowanie materiałów obcych do zasilania pojazdu może zwiększyc jego zasięg w nieprzewidziany sposób.

Ciekawostki Edytuj

  • Człon drugi rakiety (Dopalacze jonowe) to w grze Zapas paliwa Neptuna.
  • Po skończeniu budowania rakiety odtwarzana jest krótka muzyka.
  • Platforma startowa Neptuna początkowo wymagała  Matrycowej Kostki Jonowej do zbudowania Zapasu paliwa Neptuna. Zostało to zamienione w wersji 1.0 na Ogniwo Jonowe.
  • Podczas lotu rakietą przez twórców gry zostały przygotowane ciekawe sztuczki aby

sprawić wrażenie lotu. Tak naprawdę wokół rakiety zmieniają się ustawienia światła, podmieniany jest skybox oraz tworzone są różne przedmioty które mają udawać lot. Można to zobaczyć korzystając z komendy "freecam" w konsoli debugowania.

Przypisy Edytuj

  1. https://trello.com/c/FvPSwury/6700-hook-up-cuddle-fish-goodbye